Web Analytics

قوانین ثبت شرکت برای کارمندان دولت

دریافت گواهی اعتبار ارزش افزوده و تمدید آن در صورت منقضی شدن. 1- وقتی که شرکت برای انجام موضوع خاصی تشکیل شده باشد و آن را به پایان رسانده یا انجام آن موضوع، غیرممکن شده باشد در رابطه با استفاده از اسامی خارجی ،در صورتی که صاحب برند به دلایل اقتصادی و تجاری و شرایط شرکت خود با سایر شرکت ها و نهاد های بین المللی در ارتباط باشد و یا متولی صادراتی و وارداتی باشد با ارائه کارت بازرگانی می تواند برند خود را با استفاده از اسامی خارجی به ثبت برساند ، بنابراین افرادی که خواهان ثبت کردن برند نام خارجی هستند باید حتما به همراه درخواست و اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود کارت اقتصادی شرکت و یا شخص خود را هم ارائه نمایند و اشخاص حقیقی و حقوقی که کارت بازرگانی نداشته باشند اجازه ثبت برند و یا علامت تجاری خارجی نخواهند داشت. کپی فاکتور و مدارک اعتبار تامین کننده کالا و خدمات که به عنوان پیش پرداخت به اداره ارزش افزوده شناسایی و ثبت می شود و از آنها نگهداری می شود تا در صورت مراجعه مأموران مالیاتی مدارک خواسته شده به آنها ارائه شود. مالیات بر ارزش افزوده 1.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۹ همان طور که پیش تر نیز گفته شد حدود ۶ درصد از مبلغ کالا بوده است. در فروشگاههای ثبت نشده، مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در همان قیمت پرداختی برای محصول، محاسبه شده است. This was generated by GSA Content Generator DEMO پس از وارد شدن سامانه سازمان امور مالیاتی کشور می­توان با جستجو نام مودی، شماره اقتصادی، شناسه ملی و یا شماره ثبت و اطلاعات کامل تامین کننده کالا و خدمات گواهی را کنترل کرد. در صورتی که شرکت درخواست تسویه و عودت را از سازمان مالی داشته باشد باید نامه درخواست عودت به سازمان مربوطه ارسال کند و اداره ارزش افزوده پس از رسیدگی لازمه تا زمان آخرین دوره و اطمینان حاصل کردن از نداشتن بدهی ارزش افزوده در شرکت درخواست دهنده، نسبت به عودت آن اقدام می کند. شرکت فروش عناب خشک با قیمت ارزان با خرید عمده عناب به صورت مخلوط از کشاورزان آن را بر اساس درخواست مشتریان خود سورت بندی کرده و به سراسر ایران ارسال می کند و تمام افراد می توانند به صورت عمده این محصول را از طریق این شرکت سفارش دهند. پس از اطمینان از اعتبار اطلاعات ثبت شده در فاکتور، وجه فاکتور پرداخت و مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی به عنوان پیش پرداخت شرکت در حساب باقی می ماند و در هنگام ارسال اظهارنامه ارزش افزوده این اعتبارات از تعهدات شرکت کم شده و مابه التفاوت آن پرداخت می شود.

سعی کنید اسمی را برای شرکت خود انتخاب نمایید که با شئونات اسلامی تطابق داشته زیرا در غیر اینصورت، نام انتخابی شما توسط اداره ثبت شرکت ها رد خواهد شد. 8-ارائه دفاتر واسناد ومدارک درخواستی به ماموران مالیاتی (بموجب ماده ۲۶ ) : در مواردی که مأموران ذیربط سازمان امور مالیاتی کشور جهت رسیدگی به اظهارنامه یا بررسی میزان معاملات به مؤدیان مراجعه و دفاتر و اسناد مدارک آنان را درخواست نمایند، مؤدیان و خریداران مکلف به ارائه دفاتر و اسناد و مدارک درخواستی حسب مورد میباشند و در صورت عدم ارائه دفاتر و اسناد و مدارک موردنیاز، متخلف مشمول جریمه مقرر در ماده (۲۲) این قانون محسوب گردیده و مالیات متعلق به موجب دستورالعملی که سازمان امور مالیاتی کشور تعیین میکند، به صورت علیالرأس تشخیص داده و مطالبه و وصول خواهد شد. پس از ثبت نام و استعلام گواهی ارزش افزوده میتوانید تصویر گواهی ارزش افزوده را دریافت نمایید

29 Comments

Leave Your Comment